2/7/10

Eerste week op School

Read in English here

Leia em Português aqui

-003

Ook al zijn we nog maar een weekje terug, we willen toch graag weer een update op onze blog plaatsen want iedereen is natuurlijk benieuwd naar hoe Efraim het op school vond! Hij gaat nu naar een christelijk particuliere school. We moeten er vroeg uit ‘s ochtends want op 7:20 moet hij op school zijn, wat betekent dat we om 7 uur van huis moeten vertrekken! Om 11:10 mogen we we hem weer ophalen! De eerste dag vond hij nog wel spannend en hij wilde niet dat ik weg ging, omdat het zijn eerste dag was mocht ik even blijven, maar toen ze met de andere kindjes in de zandbak gingen spelen was alles goed en werd ik vrolijk gedag gezegd! De 2e dag moest hij ook nog een beetje huilen bij het afscheid nemen, de derde dag had hij voor het eerst zijn uniform aan, daar was hij zo trots op dat hij het enthousiast aan zijn juf liet zien (Tia Karina), een afscheidsknuffel kon er nog maar net vanaf! Op dag 4 zong hij al een liedje dat hij op school had geleerd dus op dag 5 gaven we de juf maar een kadootje (stroopwafels, chocola en klompjes sleutelhanger!) om haar te bedanken voor deze bijzondere 1e week op school. Efraim heeft al een echte schoolagenda waarin we precies kunnen zien wat hij die dag gedaan heeft en hoe het is gegaan, ook krijgt hij soms al ‘huiswerk’ mee! -001

Ook wordt hij op school gedoucht! Hij vindt zijn uniform zelfs zo mooi dat hij na het douchen niet zijn schone kleren aan wilde die ik netjes in zijn rugtas had gestopt, maar hij moest en zou zijn uniform aan!

-005

Jander en ik brengen hem ‘s ochtends samen naar school omdat we vandaar uit gelijk doorgaan naar ons werk op de herstelboerderij, daar hebben we van 8-9 altijd een tijd van gebed en aanbidding samen, ik ben op dit moment bezig met het voorbereiden van informatie voor vrijwilligers. Ook met het opzetten van een website voor de verschillende projecten. Het ophalen wisselen we af met Selma, de leider van de basis, want hun zoontje Danny zit op dezelfde school, dus dat scheelt! We eten dan met z’n allen op de boerderij, in eerste instantie was het de bedoeling dat ik de meeste middagen gewoon nog met Efraim thuis zou zijn, maar hij vindt het zo heerlijk om op de boerderij lekker buiten met Danny te spelen dat ik gewoon ‘s middags verder werk op de boerderij.

-002

Binnenkort zullen we nog meer op onze blog schrijven!

0 Leave your comment here:

 
Designed by Simply Fabulous Blogger Templates