7/6/10

Juni/Juli 2010

Read in English here
Ler em português aqui
Melanie
conviteDSCI0297
Begin juni heb ik mijn  verjaardag gevierd!!!! Met een aantal vriendinnen en collega’s heb ik een high tea gehouden en het was erg gezellig!!!!
DSCI0311
Jander
Jander is eind juni op outreach geweest met al de basissen van jeugd met een opdracht uit het noordoosten, naar de ‘festas junina’  in Campina Grande. Het was een hele bijzondere tijd!
Efraim
 DSCI03371
Ook Efraim heeft in Juni zijn verjaardag gevierd. We hebben dit gevierd op zijn school met zijn klasgenootjes. Hij heeft er erg van genoten en werd erg verwend met mooie kadootjes. Straks als mijn ouders hier ook zijn zullen we het nog eens dunnetjes over doen!
DSCI0373 DSCI0384
Project:
DSCI0349
Op het project gaat alles prima, zoals ik schreef in de vorige blog hebben we nu tijdelijk de leiding over het project. We hebben er nu 3 maanden op zitten en nog een paar weekjes te gaan totdat Peter en Selma terug komen. Het is een hele goede ervaring geweest, we hebben ontzettend veel geleerd! We werden afgelopen deze maand door het team verrasd met een etentje, er was een chauffeur geregeld, oppas, en wij mochten met z’n 2-en heerlijk uit eten om ons 7-jarig huwelijk te vieren!
 DSCI0333
Vida Nova
Begin Juli zal ik starten met het geven van workshops voor zwangere tieners in de lokale gezondheidspost. Als dit goed loopt mag ik het uitbreiden naar de andere gezondheidsposten. De samenwerking met de lokale gezondheidzorg is erg belangrijk, ik hoop dat het projekt zo wat meer bekendheid zal krijgen in deze omgeving en zo verder uit zal mogen groeien!
Worldcup
Brazilie staat letterlijk stil tijdens de wedstrijden die Brazilie moet spelen, winkels, banken, bedrijven, het postkantoor en zelfs scholen gaan dicht, zodat niemand ook maar 1 minuut van de wedstrijd hoeft te winnen. Op het projekt is ook Nederland goed vertegenwoordigt en hangen er naast de groen en gele vlaggen ook heel veel oranje vlaggetjes!!!! Ook Efraim doet mee aan de oranjevreugde natuurlijk! En oh wat waren de brazilianen niet blij dat ze door de nederlanders eruit zijn gevoetbald……op naar de finale!
DSCI0295
Visite 
We krijgen veel bezoek de komende weken. Er is een nederlandse vrijwilligster die hier een paar dagen bij ons in huis is geweest, Marina van onze Thuisfrontcommissie is hier voor 2 weken, 8 juli komen Mirjam en Fabio en Oliver hier voor een weekje en 10 juli komen mijn ouders hier voor een maand, dat wordt dus een drukke maar gezellige tijd!
Efraim’s School
Ten slotte nog wat foto’s van het eindresultaat van een project op Efraims school over de verschillende landen, Efraims klas vertegenwoordigde Mexico!!!
DSCI0246 DSCI0267 DSCI0284

0 Leave your comment here:

 
Designed by Simply Fabulous Blogger Templates